מאגר מידע
חקיקה
רישיונות לשידורים
מדרוג תכניות הטלוויזיה
סקרים
מפתח פרסומות
מאמרים
כתבי עת
מחקרים וסקירות
דיונים בתקשורת
מצגות והרצאות
מילון מושגים
חדשות תקשורת
על סדר היום

חדשות תקשורת

תשדיר הפרסומת ל’קרלו’: 8 תלונות לרשות השנייה ועצומת מחאה נגד התשדיר ורכישת המעדן (ice)

מאת: ליאור ליברובסקי (כתב ice)



בבסיס התלונות לרשות טענה לאלימות רבה מדיי המופגנת בפרסומת; יוזם העצומה: "אוי ואבוי שילד בן 4-5 יושב ורואה בפריים טיים פרסומת כזאת, ונדליסטית, שמעודדת חד-משמעית אלימות"; תנובה: "הפרסומת מעבירה מסר חינוכי של גבולות המותר והאסור"

קרלו
  קרלו
הפרסומת של מק’אן אריקסון למעדן ’קרלו’ של תנובה מרגיזה, מסתבר, לא מעט אנשים. לאייס נודע כי בעקבות הפרסומת הופנו לנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה 8 תלונות, מהן בולטת אי-שביעות הרצון עקב אלימות רבה מדיי המופגנת בפרסומת. במקביל, החליט הורה מודאג לקחת את הנושא צעד אחד קדימה, ואירגן עצומה ברשת נגד התשדיר ונגד רכישת המעדן.

כוכב הפרסומת הינו ילד כבן 5 העושה בביתו ככל העולה על רוחו - קוצץ את השטיחים, שובר כלים ורהיטים בעת משחק בכדור, ומשתמש במפת השולחן כגלימה ובכך גורם לכל החפצים שעל השולחן ליפול ממנו - כאשר לכל אורך התשדיר מתעלם הזאטוט ממחאות אמו, וברקע מתנגן השיר ’כשאת אומרת לא למה את מתכוונת’.
 
העצומה קוראת "לחתום נגד התשדיר ורכישת המעדן. תנובה, המגדירה את התשדיר מעשה קונדס, לא מודעת לנזקים היכולים להיגרם עקב סרטון הפרסומת ועוד זורה מלח על הפצעים בדמות ’אל תנסו זאת בבית’". על העצומה חתמו עד כה 62 איש, כשיעדה הוא להגיע ל-10 אלף חתימות.

יוזם העצומה, אב לילדים ששמו עוז מילר, אמר לאייס: "הפרסומת לא חינוכית. כל שני וחמישי שומעים על אלימות ומכות, ואני לא חושב שחברה כמו תנובה צריכה להוציא פרסומת כזאת". מילר טען כי הוא פנה בעניין אל שירות הלקוחות של החברה, "אבל הם המשיכו בשלהם, וענו שמדובר בפרסומת הומוריסטית המראה מעשי קונדס".
 
"אנו ההורים", הוסיף מילר, "מתמודדים עם דברים כאלה בדיוק, להגיד לילדים לא לשחק עם כדור בבית וכו’. אוי ואבוי שילד בן 4-5 יושב ורואה בפריים טיים פרסומת כזאת, ונדליסטית, שמעודדת חד-משמעית אלימות". לטענתו, בעקבות פנייתו "הפרסומת קוצרה וצומצמה רק לקטע בה הילד גוזר את הצמה לילדה". הוא מדגיש כי מאבקו רחוק מלהסתיים: "אני לא מתכוון לקנות שום מוצר של קרלו עד שהפרסומת תרד".
 
מתנובה נמסר בתגובה: "תשדיר הפרסומת, הפונה לקהל האמהות והילדים גם-יחד, נועד לספק לצרכנינו מידע על המעדן ולהעלות את המודעות לערכו התזונתי. המסר מועבר באמצעות תשדיר הומוריסטי וחביב, המציג מעשי קונדס של ילד הבוחן את גבולות ההתנהגות המותרת, ובוחר לבסוף במעשה חיובי – אכילת המעדן. בכך מעבירה הפרסומת מסר חינוכי של גבולות המותר והאסור. לבקשת הרשות השנייה, הוספנו בתחילת הפרסומת משפט הבהרה אותו אומר קרלו: ’אל תנסו את זה בבית’".
 
לגבי השינוי באורך הפרסומת הוסיפו בתנובה כי "במרבית הקמפיינים המשודרים בטלוויזיה ישנן שתי גירסאות, ארוכה וקצרה. כל מפרסם עושה כך בכדי למקסם את תקציב המדיה שלו. הארוכה אמורה להכניס את הצופים לחוויה הכוללת, והקצרה אמורה לתזכר את הרעיון הכללי".


לכל חדשות התקשורת ידיעה הבאה