מדיניות ומחקר

מדיניות ומחקר

אודות  

מחלקת המדיניות והמחקר אחראית על ייצור, איסוף, עיבוד וניתוח נתונים ומידע שנדרשים לרשות השנייה לצורך גיבוש אסטרטגיה ומדיניות בתחום הרגולציה על המדיה, ולשם קבלת החלטות במגוון נושאים

איסוף מידע ונתונים

במחלקה נאספים נתונים רבים לרבות שיעורי הצפייה בטלוויזיה וההאזנה לרדיו, צריכת כל סוגי תוכן האודיו והאודיו החזותי בכל הפלטפורמות (כולל המקוונות) והמכשירים, נתונים על שוק הפרסום והקצאת תקציבי הפרסום למדיה השונות וכולי.
המחלקה גם עוקבת אחר המתרחש בעולם בתחומי דפוסי האזנה וצפייה, אחר שינויים כלכליים בשוקי המדיה, אחר התפתחות רגולציית המדיה, ואחר מגמות טכנולוגיות כלל־עולמיות המשפיעות על השווקים שבפיקוחנו.
במחלקת המדיניות והמחקר מתבצעים גם כמה סוגים של מחקרים לשם תמיכה בגיבוש מדיניות וקבלת החלטות על פי הצורך:

מחקרי מעקב קבועים

במסגרת זו מתבצעים סקרים חוזרים ונשנים מדי תקופה, במטרה לעקוב אחר מגמות לאורך זמן. בתחום זה ניתן למצוא סקרי האזנה לרדיו, סקרי עמדות טלוויזיה ורדיו, מחקרי נוכחים-נעדרים על מרקע הטלוויזיה, דפוסי שימוש במדיה וכולי.

מחקרים אד הוק

לעיתים שאלות חדשות עולות ומגמות חדשות מתפתחות והרשות מעוניינת לבחון אותן. לצורך כך נערכים מחקרים ספציפיים על השאלות שעלו בשווקים שבפיקוחנו, ונבדקות בהם תגובות הצרכנים כלפי תרבות השיח בטלוויזיה וברדיו, כלפי דמויות מסוימות או אירועים מסוימים, כלפי תוכניות טלוויזיה מסוימות וכולי.

שיטות מחקר וגורמים חיצוניים

במחלקה מתבצעים מחקרים איכותניים בקרב צרכני תוכן אודיו ואודיו חזותי, סקרים כמותיים, ניתוחי תוכן טלוויזיוני ותוכן רדיופוני, ניתוחי תגובות הצרכנים ברשת וסוגי מחקר נוספים. לשם איסוף המידע והנתונים הסטטיסטיים אנחנו נעזרים במכוני מחקר ובגורמים מתמחים נוספים.