לאור השינויים הטכנולוגיים בצריכת תוכן בשנים האחרונות ביקשה הרשות לבדוק את דפוסי צריכת החדשות והאקטואליה של האוכלוסייה בישראל בתקופה זו וכן את עמדות הציבור כלפי המקורות החדשותיים השונים.
המרואיינים נשאלו לגבי מגוון נושאים הקשורים לדפוסי צריכת החדשות שלהם כגון: מקורות לעדכוני חדשות, תדירות קבלת העדכונים, ומאפיינים של החדשות החשובים להם. הסקר כולל גם פילוח של מדיומים שונים בתוכם- טלוויזיה, רדיו, אינטרנט, אפליקציות ורשתות חברתיות; כמו גם פילוח של מכשירים באמצעותם הם צורכים את החדשות הללו, וכן פילוח דמוגרפי לפי קבוצות גילאים.
הסקר נערך באמצעות מכון "מדגם" בפאנל האינטרנטי Panel-I. הסקר בוצע בקרב 1,036 מרואיינים הצורכים חדשות, מתוך מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המירבית 3.1% ±.